29.05.2009

AEROPLANE - new disco-pop dj-mix



AEROPLANE's new dj-mix comes with this month's mixmag magazine and it originally is called "disco balearica", but fortunately it is not very balearic, but more disco-pop and quite danceable. It features some of their amazing remix productions (Friendly Fires, Shortwave Set) plus some very unusual songs (Alphaville...anyone?), but it all fits perfectly and goes down very smoothly...
I really like it cause you can perfectly relax or dance slowly on this one! It would also be nice for a drive through the countryside on a sunday afternoon, but my car just died...

>>>AEROPLANE-DJ-mix

aeroplane myspace

Kommentare:

kXX hat gesagt…

what a great mix - thank you!

batterybase hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
batterybase hat gesagt…
Der Kommentar wurde von einem Blog-Administrator entfernt.
Rainer hat gesagt…

Alphaville is a german pop from the 80's. Search for "Forever Young" by them.

dj supermarkt hat gesagt…

hallo rainer,

ich kenn alphaville natürlich...

ich meinte, dass es schon aussergewöhlich ist, dass die aeroplanes diesen song von alphaville auf ihren mix packen, weil die band ja eher nicht für DIsco steht.

ungewöhnliche auswahl..

gruesse

dein supermarkt /berlin battery

Josef hat gesagt…

gott ich brauch diesen bungalow-song...find ihn aber nirgens. nur eben im zusammenhang mit diesem mix. kann mir da irgendjemand weiterhelfen?
danke schon mal aus münchen

dj supermarkt hat gesagt…

welchen bungalow song meinst du denn?

gruesse

supermarkt

Josef hat gesagt…

danke schon mal für die schnelle antwort. meinte eben den "afro comedy", der auch auf dem aeroplane-set zu finden ist. meiner meinung nach eine absolute granate. nur leider bisher so gut wie nichts von ihnen gehört.´bzw. gefunden.

grüße zurück

josef

Dennis hat gesagt…

Karre jetzt endgültig im Eimer?

Anonym hat gesagt…

i love house of house!